Ada soalan untuk kami? Pilih topik di bawah.
Anda boleh mendaftar untuk keahlian percuma di mana-mana kios IKEA Family yang ada di dalam gedung atau dalam talian. Untuk mendaftar, anda perlu berusia sekurang-kurangnya 18 tahun (berdasarkan tahun kelahiran) dan mempunyai nombor telefon bimbit tempatan dan alamat surat-menyurat di Malaysia.
Pelanggan boleh juga menggunakan nombor telefon bimbit Singapura, Thailand, Vietnam, Laos, Filipina untuk mendaftar. Jika tidak, sila temui mana-mana rakan sekerja IKEA atau kaunter Perhubungan Pelanggan untuk mendapatkan bantuan.
Ikano Handel Sdn Bhd mengumpulkan data peribadi ketika aktiviti hariannya dijalankan, dan hanya akan mengambil maklumat peribadi jika ia perlu untuk salah satu acara atau aktiviti kami. Untuk maklumat lanjut, sila rujuk kepada Notis Privasi Data Peribadi kami.
Untuk menawarkan anda pengalaman terbaik sebagai ahli IKEA Family dan berkomunikasi dengan anda secara lebih peribadi, kami perlu mengumpulkan beberapa maklumat. Mengapakah kami memerlukan data tersebut?
Tidak, semua keahlian IKEA Family tidak akan luput.
Anda boleh melengkapkan borang ini dan menghantarnya di sini atau emelkan kepada dpo.my@ikano.asia.
Ya, ahli IKEA friends perlu mendaftar untuk program IKEA Famliy untuk menikmati manfaat.
Log masuk ke portal ahli dan klik pada tab "eKad" untuk mengaksesnya.
Pemprosesan permintaan kad IKEA Family akan dilakukan dua kali setiap bulan dan akan mengambil masa 4 hingga 8 minggu. Contohnya, jika anda meminta pada bulan Mei, anda boleh menerima kad IKEA Family anda selewat-lewatnya minggu ke-4 bulan Julai.
IKEA Malaysia dan Ikano Handel Sdn Bhd tidak akan bertanggungjawab terhadap kad dan bahan promosi yang dihantar ke alamat surat-menyurat yang salah yang telah diberikan oleh ahli IKEA Family; dan kami juga tidak bertanggungjawab terhadap penerimaan surat yang tidak berjaya ke alamat yang diberikan, atas apa jua sebab pun.
Anda boleh gunakan kad IKEA Family/eKad anda di kaunter bayaran gedung IKEA, gedung dalam talian IKEA, Restoran, Bistro, Kedai Makanan Khas Sweden, Kafe IKEA.
Hanya log masuk ke portal ahli untuk mengakses eKad Family anda.
Jika anda kehilangan kad IKEA Family anda, anda boleh melaporkan kehilangan kad anda dan memohon yang baharu untuk dihantar ke alamat surat-menyurat yang anda telah berikan.
Anda boleh menggunakan kad fizikal IKEA Family anda untuk meneruskan transaksi tetapi jika kad fizikal tidak ada pada anda, sila ke kaunter khidmat pelanggan kerana rakan sekerja kami boleh membantu anda selanjutnya.
Ya, anda akan perlu menambah semula eKad anda. Hanya log masuk ke portal ahli untuk terus ke tab "eKad saya" untuk memohon pautan eKad baharu untuk dihantar ke alamat e-mel anda yang betul dan terus menambah eKad pada peranti anda.
Hanya log masuk ke portal ahli untuk mengaktifkan eKad anda dan terus ke tab "eKad saya" untuk memohon pautan eKad baharu untuk dihantar ke alamat e-mel anda yang betul.
Pastikan alamat e-mel anda sah dan periksa folder spam/remeh pada e-mel anda. Jika masih tidak menerimanya. Sila tulis ke ikeafamily.my@ikano.asia untuk bantuan selanjutnya.
Ya, eKad boleh disimpan dalam pelbagai peranti.
Ya, eKad dan juga kad fizikal boleh diterima.
Selain menikmati harga rendah istimewa produk Rangkaian Family dan Produk Nilai Hebat terpilih setiap bulan, anda akan mendapat 1 Mata Bonus IKEA Family untuk setiap RM1 yang dibelanjakan di gedung IKEA. Sebagai contoh:
Mata IKEA Family yang diperoleh dalam tahun semasa akan luput 2 tahun kemudian pada 31 Disember. Contohnya:
Mata yang diperolehi pada 15 Nov 2021 akan luput pada 31 Dec 2023.
Mata yang diperolehi pada 31 Dec 2022 akan luput pada 31 Dec 2024.
Ya, pembelian IKEA Gift Card, urus niaga berkenaan penghantaran, pemasangan dan lain-lain perkhidmatan yang disediakan oleh syarikat luar tidak akan direkod atau memberikan anda Mata Bonus.
Dengan setiap 100 mata terkumpul, ahli IKEA Family boleh menolak selesai RM1 daripada pembelian mereka (Perbelanjaan minimum RM1) dengan serta-merta semasa membuat bayaran di gedung IKEA sahaja.
Dapatkan 3x mata IKEA Family ke atas pembelian pertama yang dibuat di salah satu gedung IKEA, gedung dalam talian IKEA, Restoran IKEA, Bistro, Kedai Khas Makanan Sweden atau Kafe IKEA pada Bulan Hari Lahir anda.
Bagi pembelian dalam talian, mata akan dikreditkan apabila status pesanan ialah 'Sedia untuk penghantaran' bukan pada tarikh pesanan. Jika pesanan dibuat secara fizikal di gedung antara tarikh 'Sedia untuk penghantaran' dan tarikh pesanan, pembelian tersebut sebaliknya boleh dianggap sebagai pembelian pertama bulan itu.
Anda boleh menyemak baki Mata Bonus apabila anda log masuk ke portal ahli atau di mana-mana kios Family di gedung.
Malangnya tidak. Memindahkan mata IKEA Family ke akaun kad lain, bawa ke depan atau melanjutkan tarikh luput adalah tidak dibenarkan. Mata IKEA Family yang tidak digunakan dan tamat tempoh tidak akan dikembalikan.
Kami ingin memaklumkan anda tentang promosi terkini dan acara ahli yang eksklusif. Bagaimanapun, jika anda tidak mahu kami menghubungi anda, hanya pilih pilihan berhenti melanggan di dalam Emel atau SMS yang kami hantar kepada anda.
Secara alternatifnya, anda boleh log masuk profil anda, dan mengemaskini kaedah komunikasi anda. Anda juga boleh menulis / mengemel kami terus.
Anda boleh log masuk ke laman web IKEA Family dan menukar maklumat peribadi anda atau melakukannya melalui kios Family di gedung.
IKEA Malaysia dan Ikano Handel Sdn Bhd tidak bertanggungjawab terhadap bahan yang dihantar kepada alamat salah yang diberikan oleh ahli IKEA Family; dan kami juga tidak bertanggungjawab terhadap penerimaan yang tidak berjaya bagi surat yang dihantar kepada alamat yang diberikan atas apa jua sebab.
Mungkin maklumat untuk dihubungi anda tidak tepat dan/atau tidak lengkap; atau mungkin anda telah memilih < Tidak > untuk semua kaedah komunikasi.
Sesetengah maklumat hanya dihantar kepada ahli yang telah melakukan sekurang-kurangnya 1 pembelian dalam tempoh 12 bulan terakhir. Jangan lupa mengunjungi gedung IKEA secara tetap dan kemukakan kad IKEA Family / mengimbas eKad anda di kaunter bayaran.
Polisi Pemulangan' IKEA boleh digunakan untuk semua pembelian yang dilakukan oleh ahli. Jika seorang ahli meminta bayaran balik atau memulangkan apa-apa barangan yang telah mendapat mata IKEA Family, nombor mata IKEA Family yang bersamaan dengan barangan yang dipulangkan akan ditolak daripada akaun ahli. Ahli perlu mengemukakan Kad IKEA Family/ eKad apabila melakukan pembayaran balik belian di Penukaran dan Pemulangan.
Tidak, anda tidak akan dapat menikmati harga IKEA Family tanpa kad IKEA Family.
Walau bagaimanapun, anda boleh log masuk ke portal ahli untuk mengakses eKad anda.
Barangan tawaran produk Family ialah produk di gedung IKEA pada harga istimewa yang dikurangkan secara eksklusif untuk ahli IKEA Family.
Ya, peroleh 1 mata untuk setiap RM1 yang dibelanjakan. Sila nyatakan nombor keahlian IKEA Family anda (16 digit) dalam halaman Alamat semasa anda membuat bayaran. Akaun anda akan dikreditkan dengan mata sebaik sahaja status pesanan anda 'Sedia untuk Penghantaran'.
Sila ambil perhatian bahawa hanya kad IKEA Family yang dikeluarkan di negara sama bagi penghantaran akan layak untuk mata kesetiaan. Tertakluk pada Terma & Syarat IKEA Family.
Tawaran produk IKEA Family tersedia ada di gedung IKEA (Damansara, Cheras, Tebrau dan/atau Batu Kawan). Untuk menikmati produk pada harga IKEA Family, sila kunjungi gedung terdekat IKEA anda!
Ya, 3x mata ganjaran akan dikreditkan ke pembelian dalam talian pertama anda apabila status pesanan anda ialah “Sedia untuk Penghantaran”. Walau bagaimanapun, jika sebarang pembelian dibuat secara fizikal di gedung antara tarikh “Sedia untuk Penghantaran” dan tarikh pesanan, pembelian tersebut sebaliknya akan dianggap sebagai pembelian pertama bulan tersebut.
Selagi anda mengemukakan kad IKEA Family / eKad anda di kaunter bayaran gedung, anda akan dapat melihat transaksi tersebut terakam semasa anda log masuk ke laman sesawang ini dalam masa 24 jam.
Hanya tunjukkan sekilas kad IKEA Family / eKad anda di kaunter bayaran Restoran untuk menikmati 2x kopi/teh percuma dan diskaun makanan Family.
Hantarkan soalan anda kepada rakan sekerja kami.